Telefon:
Email:
Kancelář: budova P, 4.patro
Konzultace: pondělí 14:20 - 15:50
Vzdělání | |
2015 - 2020
|
Doktorské studium oboru: Románské jazyky. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta. Disertační práce: Strategie řečové zdvořilosti v jazycích českém a španělském: pragmalingvistická a antropolingvistická studie. |
2010 - 2014 | Kurz galicijské filologie. Universidad de Santiago de Compostela, Španělsko. |
2007 - 2008 | Doktorský studijní program: Jazyk, kultura a myšlení. Universidad de Cantabria, Santander, Španělsko. |
1998 - 2004
|
Magisterské studium oboru: Učitelství pro střední školy: španělský jazyk a literatura – český jazyk a literatura. Ostravská univerzita, Filozofická fakulta. Diplomová práce: Manažerská komunikace - pojetí managementu v praxi a v jazyce. |
Zaměstnání | |
2020 - dosud
|
Odborný asistent, Katedra románských jazyků,Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci, výuka španělské filologie |
2016 - 2020
|
Gymnázium, střední odborná škola a základní škola EDUCANET, Praha, učitel španělského a českého jazyka |
2011 - 2016 | Gymnázium Nový PORG, Praha, učitel španělského a českého jazyka v programu International Bachalarate |
2006 - 2011 | Asistent, Katedra romanistiky, Filozofická fakulta Ostravské univerzity |
2000 - 2009 | Gymnázium Karviná, učitel španělského a českého jazyka |
Zahraniční stáže a výzkumné pobyty | |
2007 - 2008 | Stážista Ministerstva školství a vzdělávání Španělského království: dislokovaná působnost na Universidad de Cantabria, Santander, Španělsko: vědecko-výzkumná a přednášková činnost. |
2003 | Universidad de Cantabria, Santander, Španělsko 5 měsíční stipendijní pobyt |
Další odborné aktivity | |
Člen týmu projektu: Integrace žáků s projevy autistického spektra (spoluautor publikace příkladů dobré praxe; v přípravě) | |
Spolupráce s nakladatelstvím Pasparta, NAUTIS: Funkční poradenský tým (v přípravě) | |
2008 - 2011
|
Mezinárodní tým PeLiS (Perales – Santander, Liceras – Ottawa, Slowik): Akvizice zdvojování předmětových syntagmat ve španělské větě u nerodilých mluvčích. Mezinárodní projektová spolupráce mezi Španělskem, Kanadou a Českou republikou. Výsledky prezentovány: Edinburgh (Velká Británie 2008), Tours (Francie 2010), v Oslo (Norsko 2011) |
2010 | Fond rozvoje vysokých škol: Interaktivní kurz hospodářské španělštiny I., hlavní řešitel. |
2010 | SYNERGIE: SLOWIK, M. & ADAMCZYK, P. Zájmena zájmena, hejbejte se: španělský pronominální systém z hlediska didaktického, Ostrava. Projekt financován ze strukturálních fondů a z rozpočtu ČR. |
2009 | SYNERGIE, SLOWIK, M. Metodika výuky španělského jazyka na středních školách z pohledu pedagogické praxe – náměty pro začínající učitele, Ostrava. Projekt financován ze strukturálních fondů a z rozpočtu ČR. |
2007 | Fond rozvoje vysokých škol: Interaktivní kurz španělštiny I., II., hlavní řešitel. |
Jazykové znalosti | |
španělština
|
expertní znalost |
angličtina
|
|
galicijština | |
polština | |
MONOGRAFIE
Fialová, Irena - Slowik, Miroslav. 2006. Didaktika španělštiny I. Ostrava: FF OU.
Slowik, Miroslav. 2006. Didaktika španělštiny II. Ostrava: FF OU.
VÝUKOVÉ TEXTY A SBORNÍKY
ČLÁNKY V IMPAKTOVÝCH A RECENZOVANÝCH PERIODICÍCH
UČITELSKÉ DÍLNY 2020
Akreditovaný vzdělávací program Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pro humanitní předměty, španělštinu jako cizí jazyk a metodiky prevence a výchovné poradce.
Číslo akreditace: MSMT- 11379/2020-4-329
Učitelské dílny tvoří tým zkušených pedagogů, kteří nabídkou programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků přispívají k proměně vzdělávání v České republice. Vzdělávací aktivity jsou akreditovány MŠMT a svým obsahem a způsobem práce v kreativní dílně vedou učitele ke zkvalitnění pedagogické práce.
Kreativní učitelské dílny odpovídají strategii vzdělávání 2030+ a jsou zároveň metodickou platformou poskytující didaktický materiál pro učitele různých aprobací, metodiků prevence i výchovných poradců. Dochází ke sdílení příkladů dobré praxe a dílny nabízejí metodické vedení ve dvanácti šestnáctihodinových vzdělávacích programech.
Účastníci učitelských dílen si odnášejí didaktický materiál, jenž splňuje požadavky smysluplnosti obsahu, provázanosti vzdělávacích oblastí, učení v souvislostech a kritického myšlení. Uplatněním dovedností získaných ve vzdělávacích kreativních dílnách se učitelé stávají respektovanými ve společnosti. Jejich práce vede žáky k názorové otevřenosti, vzájemnému respektu i k celoživotnímu vzdělávání jako součásti života v moderní společnosti.
Klíčovými aspekty jsou pro každý kurz učitelských dílen právě souvislosti, díky nimž učení směřuje k porozumění současnosti. Je kladen důraz na rozvoj osobnosti učitele a jeho autenticitu, na výchovné aspekty jeho práce, i na ustavení jedinečnosti školního prostředí. Účastníci učitelských dílen se svým přístupem a životními zkušenostmi stávají vzorem pro dospívající.
Katedra románských jazyků
FP TUL, budova P
Komenského 314/2
460 01 Liberec
tel: 48 535 4285
© Technická univerzita v Liberci - Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická - Katedra románských jazyků